Części zamienne
<< cofnij
![]() |
ROLKI POWROTNEPrzeznaczenie: niezbędny element współpracujący z łańcuchem podpierającym. Rolki podpierają łańcuch na powrocie, ograniczając zniszczenie transportowanego ziarna. Charakterystyka: wykonane z wytrzymałego poliamidu koloru białego, wysoka odporność na ścieranie, duża odporność na zabrudzenia |
![]() |
WYKŁADZINY TRUDNOŚCIERALNEPrzeznaczenie: znacząco zwiększają żywotność elementów roboczych przenośnika, obniżają poziom hałasu i drgań. Charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie oraz niskim współczynnikiem tarcia, co wpływa korzystnie na bilans zużycia energii Charakterystyka: tworzywo trudnościeralne PEHD 1000 - polietylen o ultra wysokiej masie molowej (od 10 do 30 razy większej od standardowego gatunku PE 300). Niezwykle odporne na zużycie w porównaniu do metali i innych materiałów. |
![]() |
NAKŁADKI ZGARNIAJĄCE NA ŁAŃCUCHPrzeznaczenie: dokładne wyczyszczenie przestrzeni pod łańcuchem (jeżeli łańcuch pracuje po listwie ślizgowej) oraz na boki (jeżeli łańcuch pracuje po dnie w całości wyłożonym tworzywem trudnościeralnym).
Charakterystyka: dodatkowe nakładki wykonane z tworzywa trudnościeralnego PEHD 1000, mocowane na elemencie zgarniającym łańcucha. |
![]() |
LISTWY ŚLIZGOWE DOLNE
Charakterystyka: listwy wykonane z tworzywa trudnościeralnego PEHD 1000 mocowane są bezpośrednio na dnie przenośnika. |
![]() |
PROWADNICE GÓRNEPrzeznaczenie: służą zachowaniu liniowości przesuwu łańcucha. Charakterystyka: listwy wykonane z profili stalowych. Powierzchnia robocza może być pokryta tworzywem PEHD lub listwą stalową. Mocowane są osi przenośnika w linii rolek powrotnych. Rozwiązanie bardzo trwałe jednak nie stosowane w miejscach zasypu przenośnika. |
![]() |
SZCZOTKI ZGARNIAJĄCE
Przeznaczenie: stosowane są pomocniczo nad wysypami. Zapobiegają gromadzeniu się materiału przenoszonego na płytkach łańcucha. |
![]() |
KUBEŁKI POWROTNEPrzeznaczenie: stosowane są pomocniczo w przenośnikach z podwójnym dnem lub z zaokrąglonymi ścianami końcowymi, gdzie wymagana jest duża czystość przenośnika. Charakterystyka: dzięki odpowiedniemu kształtowi kubełka materiał zostaje wygarnięty i przeniesiony na stację zwrotną. |
![]() |
OPRAWY CZUJNIKA RUCHUPrzeznaczenie: specjalnie zaprojektowana, pyłoszczelna oprawa mocowana bezpośrednio do osi w stacji zwrotnej, dzięki której w bezpieczny sposób można kontrolować stan pracy przenośnika. Charakterystyka: praktyczny pas mocujący umożliwia łatwy montaż oprawy także na wałach innych urządzeniach np. przenośniki taśmowe i kubełkowe. W celu umocowania oprawy należy wykonać otwór gwintowany (M12x35) w osi obracającego się wału i przytwierdzić do urządzenia gumowy pas elastyczny. |
![]() |
CZUJNIKI RUCHU I PRZEPEŁNIENIA
|
![]() |
RUCHOME ŚCIANY CZYSZCZĄCEPrzeznaczenie: zapobiegają gromadzeniu się materiału w "martwej" przestrzeni za kołem w stacji zwrotnej. Charakterystyka: odległość pomiędzy kołem a profilowaną ścianą końcową jest stała – wynika to z konstrukcji mechanizmu naciągu, który jest połączony z „wędrującą” ścianą. |
![]() |
ZASYPY/WYSYPYPrzeznaczenie: zakończone są kołnierzem ułatwiającym montaż w ciąg rur technologicznych.
Charakterystyka: wykonywane są głównie wg wymagań klienta. Mogą być wykonywane z blach odpornych na ścieranie. |
![]() |
ŁOŻYSKA
|
![]() |
KLAPY REWIZYJNEPrzeznaczenie: stosowane najczęściej na stacji napędowej bezpośrednio nad kołem zębatym. Po wyposażeniu klapy w specjalną płytkę wgłębną klapa może pełnić funkcję klapy przepełnienia Charakterystyka: mogą być wyposażone w czujnik otwarcia. |
![]() |
NACIĄG STACJI ZWROTNEJCharakterystyka: obecnie produkujemy naciągi w dwóch wariantach: wewnętrzny, (mieszczący się w obrysie przenośnika), który stosowany jest w przenośnikach o małej wydajności lub przenośnikach nie przekraczających 30 metrów, składający się z suwaków, śrub naciągowych oraz sprężyn zewnętrzny (wystający poza obrys przenośnika o ok. 300 do 400 mm), bardziej wytrzymały i sztywny stosowany przy przenośnikach powyżej 40 metrów lub w przenośnikach o dużej wydajności składa się z suwaków, śrub naciągowych, belki zewnętrznej oraz sprężyn talerzowych. |
![]() |
MOTOREDUKTORYPrzeznaczenie: stosowane coraz częściej w korpusie płaskim. Charakterystyka: mocowane są bezpośrednio do stacji napędowej, co w znaczny sposób ułatwia napęd przenośnika. |
|